Pages

Monday, March 29, 2010

Yennadeyy

Seorang wanita India yg tinggal di estet, pada zaman British dahulu,telah dikahwinkan dengan seorang lelaki (bangsa India jugak)...

Tak lama lepas berkahwin, dia mula merasakan suatu perubahan ketara. Dia asyik muntah muntah. Hairanlah dia sebab sebelum kahwin tak muntah pun. Seminggu selepas "asyik muntah muntah" tu dia tanya laki dia...


"Ane, ini satu minggu dalam saya ada muntah juga. Dulu ini macam tada juga! Apa pasal la ane?"
"Ayo, sayang! Wungko ta tau ka?"
"Ta tau la, ane."

"Ini macam punya sakit lepas kawin punya dalam ada kena."
"Ane, ada kena ka?"

"Cit, rasykal! Jantan ta da kena. Pompuan juga ada kena."
"Wo, itu macam. Sekarang saya ada paham."


Dia pun tak tanyalah apa apa lagi selepas itu. Tambahan pulak rasa loya tu kemudiannya beransur ansur hilang. Tiga bulan kemudian, dia mula rasa pelik. Sebenarnya dia dah mula rasa pelik sebulan lebih dulu. Dia pun dengan penuh manja dan tangkap leleh, tanya lakinya...


"Ane, saya tanya sikit boleh ka?"
"Banyak mau tanya pun tara pa. Saya jawab juga kalu."

"Ane ada tengok ka ini?"
"Apa?"

"Ini perut juga lama makin lama besar! Takut juga saya. Apa pasal ini macam?"
"Ayo yo, chit. Bodoh. Engko punya ama ta da kasi tau ka?"

"Saya belum tanya juga!"
"Belum kawin punya jam dia ta da kasi tau ka?"

"Ta da juga!"
"Sekarang lu pigi tanya. Bodoh punya pomblek."


Terkulat kulat bininya apabila diherdik lakinya. Sebelum tu lakinya tak pernah menyinga macam tu. Dia segera mendapatkan ibunya dan bertanya:-


"Ama, saya tanya juga mau satu hal."
"Apa itu hal?"

"Ama, saya punya perut hari makin hari besar. Takut la saya ama."
"Ayo yo! Wungko punya laki ta mau kasi tau ka?"

"Dia marah juga sama saya ini hal punya dalam."
"Cit, cilaka punya menantu. Wungko kasi tanya sama dia baik baik."

"Tolong la ama, kasi tau. Ta da kalu saya mati."
"Wokey, wokey! Ama kasi tau. Itu perut punya dalam angin juga duduk."


Puaslah hati pompuan ni apabila mendapat tau jawapannya. Dia pun bersegeralah mendapatkan lakinya untuk menjelaskan sebabnya yang pada pandangannya memang telah sedia dimaklumi suaminya...


"Ane, ane. Saya ama juga sudah kasi tau."
"Apa dia cakap?"

"Ini perut punya dalam angin juga ada. Itu pasaal la kumbong, bungkak."
"Cit, bodoh punya ama mantua."


Terkejut biawak pompuan ni. Tadi dia yang jadi sasaran kemarahannya, sekarang emaknya pulak. Lagi tekejut dia apabila tiba tiba je lakinya berdiri lalu menyingkap kainnya (dhoti) dan menunjukkan a**nya seraya mengherdik:-


"Angin ya, angin masuk ka. Wungko punya ama butol-butol bodo. Apa, dia ingat ini b**a** pam basikal ka?!!"

yennade tangeci.... chit....


Pesanan penaja - Jangan tiru aksi ni ditempat awam...

2 comments:

Anonymous said...

semakin dewasa post ko skrg ni..haha

GeNgKaPaK said...

usio mengajar kito kehidupan...hahaha