Pages

Tuesday, September 27, 2011

Hari Merokok Sedunia

Sepasang kekasih di kedai makan.

GF : You tahu tak rokok ni boleh buat you cepat mati ?

BF : Mana ada. Jodoh ajal maut semua kan Tuhan yang tentukan.

GF : Hmmmm... berapa banyak you habiskan duit untuk rokok ?

BF : Satu kotak Dunhill RM10. Perghh! Feeling.

GF : Satu hari satu kotak, seminggu RM70. Sebulan RM2,100. Setahun RM25,200. Ayang mula hisap rokok bila ?

BF : Pandai math you ni kan. Dari tingkatan 2, kenapa ?

GF : Sekarang ayang punya umur 24. 24-14=10. And then RM25,200 darab dengan 10 dapat RM252,000! Banyakkan yang you dah bazirkan dalam tempoh 10 tahun.

BF : So ? I ada minta duit dekat you ke nak beli rokok ? Tak adakan ?

GF : Memanglah tak ada tapi kalau you tak merokok and you simpan sekarang you dah boleh beli Skyline ke... Evo ke... semua boleh !

BF : You hisap rokok tak yang ?

GF : Tak yang, kenapa tanya i macam tu ?

BF : Kalau you tak hisap rokok mcm i, mana Skyline you ?

GF : !4#$%^&*

Wednesday, September 21, 2011

Kena Tahan Lagi

Abu, Bakar dan Ali menaiki sebuah motosikal untuk menuju ke gerai. Tiba tiba sampai di suatu selekoh, motor mereka telah ditahan oleh 2 orang polis trafik.

Namun Abu yang menunggang tidak memberhentikan motosikalnya, sambil berkata " tak muat dah tok, kami dah bertiga "