Pages

Tuesday, September 27, 2011

Hari Merokok Sedunia

Sepasang kekasih di kedai makan.

GF : You tahu tak rokok ni boleh buat you cepat mati ?

BF : Mana ada. Jodoh ajal maut semua kan Tuhan yang tentukan.

GF : Hmmmm... berapa banyak you habiskan duit untuk rokok ?

BF : Satu kotak Dunhill RM10. Perghh! Feeling.

GF : Satu hari satu kotak, seminggu RM70. Sebulan RM2,100. Setahun RM25,200. Ayang mula hisap rokok bila ?

BF : Pandai math you ni kan. Dari tingkatan 2, kenapa ?

GF : Sekarang ayang punya umur 24. 24-14=10. And then RM25,200 darab dengan 10 dapat RM252,000! Banyakkan yang you dah bazirkan dalam tempoh 10 tahun.

BF : So ? I ada minta duit dekat you ke nak beli rokok ? Tak adakan ?

GF : Memanglah tak ada tapi kalau you tak merokok and you simpan sekarang you dah boleh beli Skyline ke... Evo ke... semua boleh !

BF : You hisap rokok tak yang ?

GF : Tak yang, kenapa tanya i macam tu ?

BF : Kalau you tak hisap rokok mcm i, mana Skyline you ?

GF : !4#$%^&*

1 comment:

Heather White said...

Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
(heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.