Pages

Thursday, March 31, 2011

Aminah

Aminah adalah seorang budak perempuan yang malas dan tak pernah tumpukan perhatian. 1 hari dekat kelas agama, dia tido je macam biasa. Ustazah pun tanya soalan " Siapakah orang yang patut kita hormati dan sayangi? ". Tak ada siapa yang menjawab. Ada la seorang budak laki dekat belakang Aminah tu jahat sikit. Dia pun cocok bontot Aminah dengan jarum, Aminah pun menjerit " MAK!! " Ustazah pun puji Aminah sebab bagi jawapan yang betol.

Aminah sambung tido balik. Ustazah tanya lagi soalan. " Siapa pencipta alam dan segalanya? " Budak tu cocok lagi dengan jarum, Aminah pun menjerit " YA ALLAH!! " Sekali lagi ustazah puji dia sebab bagi jawapan yang betol. Aminah sambung tido balik. Pastu ustazah pun tanya lagi soalan. " Apa yang patut seorang isteri ucapkan pada suami setiap kali sebelum tidur? " Budak tu cocok lagi. Tapi kali ni Aminah bengang dan dia kata " Kau cocok bontot aku pakai benda tu lagi siap ko!! " Ustazah tu terus pengsan.

Wednesday, March 30, 2011

Kentut

Akhirnya pak Ali yang sudah tua dimasukkan anak-anaknya ke rumah orang-orang tua. Baru saja dia masuk ke sana, seorang jururawat yang ayu sudah datang menemaninya duduk-duduk di anjung.

Begitulah, mereka berdua duduk bersebelahan sambil menatap matahari yang hendak terbenam. Tiba-tiba pak Ali mencondongkan badannya ke kanan.

Si Jururawat dengan cekap menangkapnya agar tidak terjatuh dan menegakkan badannya kembali.

Beberapa saat kemudian kembali pak Ali mencondongkan badannya, kali ini ke kiri. Kembali dengan tangkas si jururawat menegakkannya kembali. Begitulah terjadi selama beberapa menit.

Akhirnya si jururawat membawa pak Ali kembali ke biliknya.

Keesokan harinya anaknya datang melawat.

"Bagaimana keadaan Bapak di sini?" tanya anaknya.

"Menyenangkan . Tilamnya empuk, makanannya enak, perawatnya manis-manis. Tapi ada satu masalah"

"Masalah apa Pak?"

"Mereka tidak mengijinkan saya kentut di sini"

Tuesday, March 29, 2011

Pembohong

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu...

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

"Kamu dari mana?" tanya Samad.
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya.
*PLANG* Robot tersebut menampar anaknya.

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...".
"Cerita apa?
"Cerita Papadom ayah".
*PLANG*
"Katakan dengan jujur cerita apa?!"
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah".

Mendengarkan itu marahlah Samad.
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie.

*PLANG* Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika...

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..."

*PLANG*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya...
dan semua terdiam...

Wednesday, March 23, 2011

Senarai Nama Trip Terakhir [ 27 / 3 / 2011 ]

Senarai Nama Penerbangan Qatar 27/3/2011

QR623 - 27MARCH - KUL-DOHA 0345-0635
QR514 - 27MARCH - DOHA-CAIRO 1315-1555


1 - AHMAD BADRUL HISYAM SHAH BIN RAFIEE
2 - OMAR MUKHTAR B MD YUNUS
3 - MOHD SYAHRIZAL BIN MOHD SALLEH
4 - MUHAMMAD ABDUH HASAN B SHUKRI
5 - MOHD SYAFIQ BIN ISMAIL
6 - MUHAMAD IQMAL B ISMAIL
7 - MUHAMMAD ADLI BIN IBRAHIM
8 - NUUR FALAH HIDAYAH BT MOHD SHAFIE
9 - MOHD NUR FIKRY B SUKOR
10 - NORASYIKIN BT BAHAROM
11 - ILYA SHAIRAZI BIN MAZLAN
12 - USMAN AL AMANI
13 -NIK SITI HAJAR BT NIK SALEH & NAFISAH AMANI BT USMAN AL AMANI (ANAK 9/6/2010)
14 - HELIMY BIN ARIS
15 - MOHD UWAIS AL QARNI BIN HUZAIZI
16 - MUHSIN BIN AHMAD
17 - SITI SAFURA BT ROSLAN
18 - HABSAH BT OMAR ( Isteri Pegawai Khas Pelajar di Mesir )
19 - FARHUDA ZULAIKA BT DOL@ABDUL WAHID
20 - SYAHIRAH BT MOHD YUSOF
21 - MOHD KHALID B RAHMAT