Pages

Thursday, January 27, 2011

Burung Hantu

Seorang anak ini bertanya kepada ayahnya.

Anak : Ayah tu burung ape ?
Ayah : Burung hantu.

Anak : Burung ape ?
Ayah : Burung hantu sayang.

Anak : Burung ape ?
Ayah : Burung hantu nak.

Anak : Burung ape ?
Ayah : Burunglah, HANTU.

Wednesday, January 26, 2011

Buang Bayi

Di pagi hari yang nyaman, dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat rehat. Pak Abu dan Pak Majid namanya. Yang Pak Abu membaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.

Pak Abu : Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.
Pak Majid : Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je.

Pak Abu : Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid ?
Pak Majid :Hmmmmmmm... Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya.

Pak Abu : Kau ni kenapa Majid ? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke ? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.
Pak Majid : Hmmmm.... Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda muda dulu. Aku jual je anak anakku tu.

Pak Abu : Hah ? Engkau biar betul Majid !
Pak Majid : Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana ? Sedarlah Abu. Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak anak aku tu macam ni lah, dah lama dah aku jual budak budak tu

Tuesday, January 25, 2011

Lari Dari Hospital

Seorang pesakit melarikan diri dari bilik pembedahan sesaat sebelum ia menjalani pembedahan. " Ada apa Pak Cik? " tanya pengawal hospital.

Lelaki itu menjelaskan " Saya baru mendengar jururawat kata 'bertenang, ini pembedahan yang mudah, semuanya akan selesai dengan baik' ".

" Dia cuma mahu menenangkan Pak Cik, bertenang sahaja, jangan takut " kata si pengawal.

" Dia tidak berkata pada saya, dia berkata kepada doktornya! "

Monday, January 24, 2011

KISAHCREATIVEHEART: Contest : " Money Guess "

KISAHCREATIVEHEART: Contest : " Money Guess "

Wanita & Goalkeeper

Dalam satu kebakaran tingkat 3, sorang wanita dengan bayinya terperangkap. Datang seorang penjaga gol

Goalkeeper : Lemparkan bayi tu.

Wanita : Takut awak terlepas !

Goalkeeper : Saya tak pernah miss sepanjang kerjaya saya !

Wanita tu pun lempar dan goalkeeper tu dapat menangkap dengan baik sekali.


Kemudian...

Dia meletak bayi tu ke tanah, undur beberapa langkah dan terus menendang bayi tu sejauh 60 meter.

Sunday, January 23, 2011

Bil Telefon Melambung

Bil telefon sebuah keluarga naik melambung. Suami telah memanggil semua ahli keluarga untuk berbincang.

Suami : Ini dah melampau. Gunakan telefon sesuka hati. Ayah tak gunakan telefon rumah, ayah gunakan telefon tempat ayah bekerja.

Isteri : Saya pun sama juga, gunakan telefon tempat saya bekerja.

Anak : Oh sori..saya gunakan SMS sahaja. Untuk panggilan saya gunakan telefon tempat saya bekerja juga.

Maid : Jadi apa masalahnya ? Semua orang gunakan telefon tempat bekerja. Sama juga dengan saya

Saturday, January 22, 2011

Temuduga Setiausaha

Suria pergi interview kerja sebagai setiausaha. Bila pengurus nampak dia dengan pakaian yang tak kena konsep dan juga rambut yang berwarna belang putih dan emas, dalam hati dia mula membentak " Argghhh! Orang macam ni pun ada! ".

Tapi apa apapun dia kena interview juga si Suria ni. Jadi dia pun tanyalah Suria " Kalau awak dapat buat ayat dalam bahasa Inggeris dengan menggunakan perkataan yang saya bagi, saya rasa awak ada peluang untuk kerja ni! Perkataan perkataannya ialah GREEN, PINK, YELLOW, BLUE, WHITE, PURPLE dan BLACK! ".

Jadi Suria pun berfikir sejenak dan kemudian menjawab " I hear the phone GREEN, GREEN... GREEN... , then I go and PINK up the phone, I say YELLOW... BLUE's that ? WHITE did you say ? Aiya... ! wrong number la... Don't PURPLEy disturb people and don't call BLACK, ok ? Thank you.

Friday, January 21, 2011

Pak Pandir dan Waja Silver

Pak Pandir keluar ke bandar bersama Mak Andeh untuk membeli sebuah kereta untuk bergaya pada hari raya ni.

Maka mereka pun tiba di tempat penjualan kereta.

" Saya mahu beli yang ini " kata Pak Pandir sambil menuding jari ke arah kereta Proton Waja berwarna silver.

Setelah membayar wang pendahuluan, Pak Pandir memandu kereta itu pulang. Dalam hati Pak Pandir sudah berkira kira untuk menunjuk nunjuk kereta itu di hadapan Pak Kadok. Tapi, tak sampai satu jam, Pak Pandir datang semula ke kedai kereta tadi dengan muka merah padam.

" Apa ni Encik, jual kereta dah rosak! " si penjual kereta berasa sangat hairan.

" Cuba Encik tengok lampu tepi ni, asal saya nak belok, tak pernah elok, asyik berkelip kelip je! "

Thursday, January 20, 2011

Rasa Nak Muntah

Di dalam sebuah bas duduk seorang pemuda dan seorang nenek. Si nenek memicit micit kepalanya.

" Kenapa ni nek, pening ya " tanya pemuda tersebut.

" Ya nak, rasanya kepala pening, perut mual, rasa macam nak muntah " jawab nenek.

" Oh, ya nak, boleh kah nenek melihat muka kamu sebentar ".

Pemuda itu terkejut tapi kemudian tersenyum " Boleh nek, tapi kenapa? "

Si nenek menjawab " Biar muntahnya lebih cepat ".

Menteri Melawat Rumah Sakit Jiwa

Seorang menteri terhormat mengunjungi sebuah rumah sakit jiwa.

" Bagaimana keadaan kamu? " menteri tersebut bertanya pada pesakit. " Senangkah kamu semua dengan segala apa yang ada disini? "
" Senang tuan! " para pesakit itu bersorak serentak.

" Apakah kelakuan kamu baik disini? "
" Baik tuan " ujar seorang pesakit. " Kerana kami berkelakuan baik, pengarah rumah sakit ini membina sebuah kolam renang untuk kami, lengkap dengan papan anjal. Secara bergiliran kami diizinkan menggunakan papan anjal itu. Kalau kelakuan kami semakin baik, pengarah berjanji akan mengisi kolam renang itu dengan air bulan depan ".

Monday, January 17, 2011

Akhirnya Dia Mengaku Juga

Sebuah tengkorak telah ditemui di tapak pra sejarah di Kedah. Para pengkaji menghadapi masalah untuk menentukan usia tengkorak tersebut walaupun telah mengkaji sekian lama.

Tengkorak itu juga dihantar kepada beberapa makmal yang berbeza namun hasilnya juga adalah berbeza diantara satu sama lain. Usia tengkorak tetap juga gagal disahkan.

Setelah 6 bulan berlalu tanpa hasil, seorang pemuda menawarkan diri untuk menentukan usia tengkorak tersebut. Dua hari kemudian pemuda tersebut mengumumkan usia tengkorak tersebut 234 tahun 3 bulan dan 12 hari.

Para pengkaji berasa hairan dan bertanya " bagaimana kamu boleh menentukan usia tengkorak tu dalam 2 hari sedangkan kami mempunyai alatan canggih pun tak berjaya? "

" Oh, agak susah juga. Setelah saya menumbuknya hingga parah baru lah dia nak beritahu umurnya yang sebenar " jawab pemuda tersebut.

Langgar Lampu Merah

Ajoi kena tahan polis kerana melanggar lampu merah.

Polis : Awak nampak lampu merah ?
Ajoi : Nampak tuan !
Polis : Kenapa kamu tak berhenti ?
Ajoi : Saya tak nampak tuan, tuan ! Kalau nampak confirm saya berhenti.

Sunday, January 16, 2011

Pelupa

Ajoi memang sangat pelupa, menyedari kekurangannya dia berkongsi masalah dengan Wak Sumardi.

Wak Sumardi : Kau dah cuba apa apa ?
Ajoi : Aku sudah beli buku mengenai " program kilat meningkatkan daya ingatan yang disusun oleh seorang profesor terkenal.

Wak Sumardi : Hasilnya ?
Ajoi : Sama sahaja

Wak Sumardi : Teorinya gagal ?
Ajoi : Bukan begitu, aku terlupa di mana letak buku tu

Saturday, January 15, 2011

Banduan Newbie

Seorang banduan baru sahaja dimasukkan ke penjara dan memasuki selnya. Macam biasa, banduan lama (otai) akan menemuduga banduan baru (newbie).

Banduan otai : " hoi… kenapa lu dimasukkan ke penjara? "
Banduan newbie : " saya cuma memecahkan tingkap di tempat kerja saya "
Banduan otai : " hah..! ? cuma pecahkan tingkap je kena masuk sini ? lu kerja kat mana? "


Banduan newbie : " Kapal selam "

Friday, January 14, 2011

Pencungkil Gigi

Ajoi suka mencungkil gigi selepas makan. Untuk menyenangkan dia, dia meletakkan pencungkil gigi dan letak atas meja makan macam kat restoran tu.

Satu hari dia bising bising.

Ajoi : Siapa ambik aku punya pencungkil gigi ni, cepat betul habis.

Pancis : Wak Sumardi la tu, aku selalu nampak dia ambik lepas makan.

Wak Sumardi : Ceh, aku ambil sebatang je lepas makan


Ajoi : Kalau sebatang takpe la, ni sampai licin.

Wak Sumardi : Radin la tu, aku ternampak dia selalu ambil segenggam pencungkil gigi ko, tak tau dia buat ape.

Ajoi : Ni yang aku hangin ni, cubalah berjimat sikit. Tengok macam aku. Lepas makan aku guna sebatang je, lepas tu aku letak balik dalam bekas tu.

Wak Sumardi : Uwekkkkkk…!!

2 Minggu Sahaja

Meng Keong baru tiba dari Selatan China. Dia bercadang untuk belajar bahasa tempatan dengan segera supaya mudah baginya untuk berkomunikasi dengan rakyat tempatan.

Dia ke sebuah kedai buku dan menemui sebuah buku bertajuk " Belajar Bahasa Melayu dalam masa sebulan sahaja ". Dia lantas mengambil dua buah buku itu. Tauke kedai itu bertanya kepadanya " Satu lagi buku ini, untuk kawan awakkah? "

" Ohh tidak, Saya cuma mahu mempelajarinya dalam masa dua minggu sahaja ".