Pages

Wednesday, August 26, 2009

Gaji 2nd

Dah abis wt bayar umah sewa.....

Saturday, August 22, 2009

Ramadhan Kareem

Dah pose?soklan yg selalu bermain di kepala budak2 jahat.bg diorang puasa ni menyusahkan.sengal punya budak..Arghhhh...lantak la dgn diorang.ape hal aku tiba2 mengamuk ni.haha....

Aku malas nak cakap byk,cuma nk ucapkan selamat menyambut bulan yg mulia.jangan minum dlm tandas,jangan byk mulut,jangan skodeng,phm!!!kalau korang kena tangkap,sumbat dlm van mayat.gua talak masuk campur...

Aku tau siapa xpuasa siap la..


van mayat.....

Monday, August 17, 2009

Gaji 1st...

Selama semngu aku bertungkus lumus menyediakn hidangan yg terbaik buat student2 baru,macam2 hidangan yg enak telah dimasak...tiada complen dari suma pelajar.adakah masakan tu enak @ kah mereka takut tuk bersuara.tp aku dapat rasa kan sudah pastinya makanan yg disediakan enak2 belaka...

Awal pg lagi dh turun tuk sediakn bahan2 yg perlu dimasak.beli sayur,buah dan barang2 yg diperlukan oleh pak asan.dengan kepantasan dan kecekapan yg ada aku dpt menyetalkan segala keperluan memasak dlm ms 1/2 jam shj.buat ms skrg tiada lg yg dapat menandingi kepantasan ku..

Semalam sudah genap semingu aku bekerja sebagai potong man.jd pak asan dgn berat ht terpaksa bg aku gaji jgk.sebab aku perlukan duit buat masa skrg ni...

Minggu ni aku ditugaskan sebagai celup man.wlaupn kerja ni nmpk simple,tp bukan suma org boleh lakukan.tuk menjadi pencelup yg berjaya aku terpaksa kursus di timur laste selama 6 bulan 5 hari.kita tunggu dan lihat kejayaan ku sebagai celup man pada hari dan waktu yg sama minggu depan....


potong man.........

Sunday, August 9, 2009

AL-Kisah Si Penipu Besar

Dalam sebuah kampung nih.tinggal la 1 famili yg terdiri drpd si anak, ayah dan ibu.si anak dan ayah sangat suke menipu.boleh kate tiap2 hari diorg kelentong penduduk2 kampung.sbbkan itu, penduduk kampung x percaya kan diorg lagi...

Nak dijadikan citer, suatu hari tu.si ibu jatuh sakit.si anak dan ayah cuba kasi taw penduduk kampung, tp x de sutir org pon percaya.diorg pun fed up campur sedih.lps tu si ibu pun mati.si ayah dan anak masing2 merasa bersalah atas kematian isteri @ ibu yang tercinta.so diorg wat keputusan nak berubah..x moh menipu lagi..

Suatu hari tu, mase kat tepi sungai......

Ayah: kite kena berubah.biar org percaya lagi kat kite..

Anak : btul tu..

Ayah : aish..boring la pulak.apekate kite main selam2 nak??? sape leh selam dlm sungai paling lama die dikira pemenang...

Anak : woookey..bereh

lalu, si ayah pun terjun dlm air..si anak tunggu kat tepi tebing...

10 minit berlalu......

20 minit berlalu.....

30 minit berlalu....

si ayah masih x timbul2.si anak mula bimbang.plurp...si ayah pon timbul....

Anak : apsal lama sangat menyelam tadi????

Ayah : ehehehe...sorry la ek.td mase tgh menyelam.ayah jumpa kawan baik ayah.pastu die ajak ayah minum kopi kat warung.sbb tu lama tadi.( kelentong si ayah)

kini, giliran si anak lak menyelam.....

x sampai 1 minit, si anak timbul.berserta kepalanya yg berdarah....

Ayah : aik....cepat nya timbul.haaaaa, apsal kepala berdarah tu????

Anak : ni sume ayah punya pasal la.len kali , kalu nak gi warung tuh, bawak la duit.x pasal2 saya lak kena tibai kat kepala pasal ayah x bayar hutang kopi td...adoiiiiiii


Pelawak.....

kerja...kerja...

ni la tempat aku kerja

Aku dh mula mencari rezki di bumi gersang ni.sebulan lebih jugak la aku kerja.bkn apa tuk menampung kos kehidupan kat sini yg dh semakin di cekik oleh pak2 arab ni.duit sigup lagi,byk oo nak pkai duit.poning palo....

Tapi memndang kan aku dh bosa n matang ni.aku perlu cari duit sndiri dr terus mengharapkn bos aku....


pekerja yg rajin....

Tuesday, August 4, 2009

give up!!!

3/8/2009 tarikh keramat yg aku n geng2 nantikan selama berbulan2...aku dpt msg dr membe aku result dh kuar....lalu aku serta ngn geng2 gerak dr cairo menuju ke tafahna asyraf....tempat yg mn aku telah betapa selama 5tahun...aku...tokan...nubli dan 2 lagi kawannye yg aku lupa nk tanya nama gerak menaiki tramco menuju ke destinasi...

Aku dh setkan dlm pale otak ni...aku wajib lulus tahun ni...aku xdapat pikir kalau aku fail...banyak lagi benda yg aku perlu buat....kawan2 yg sebaya dgn aku dh beranak pinak...keja xyah ckp la...kebanyakan sume dh keja tetap...tp aku kt sini?

Sampainya ke destinasi yg dituju....aku terus melangkah ke kuliah dgn hati yg berdebar2 sambil dalam hati terus berdoa agak aku mencapai apa yg aku impikan selama ni...

"Natijah tampal dkt tingkat 2 dalam kelas " laung us din

Ni kawan aku yg sama2 sampai dulu....natijah dia xgerak lngsung dr yg asal...aku pn turut simpati....hati aku makin berdebar...aku xnak jd mcm dia....bile sampai je di kuliah aku terus menuju ke tempat result....Ya Allah....aku terus terduduk...air mula membasahi pipi...aku xdapat pikir ape dh...kwn2 yg lain cuba tuk sabarkan aku....

"3 subjek je aku lepas" aku mengeluh panjang....Ya Allah begitu kuat dugaan MU...dlm pale otak aku xleh nk pk ape dh....

Apa yg harus aku buat skrg?korang mesti akan ckp...ni suma dugaan...mungkin ada hikmah disebaliknya....tp yg rasa aku....entah lah...buat ms skrg otak ni blur...xleh pikir ape dah...


impianku musnah......