Pages

Free advertising

Saturday, March 13, 2010

BBQ





Semalam lagi lepas pegi bazar,budak2 ni dah plan nak buat makan2. Sorang le20 sahaja,korang melantak la sampai biul. Bile puas melantak dekat bazar,aku n the geng gerak beli ayam. Kalau ayam sekilo le17,tapi kalau ambik peha je le16 sekilo. Pikir punya pikir,ambik peha je la. Senang tak payah nak potong2,sebab semua bajet2 org KL. Takut tangan kotor la konon,hampehh..

Bile setel je upacara membeli ayam,balik terus umah. On the way nak balik,sempat lagi terpikir sempat ke nak bakar ayam ari ni. Ape pun tak beli lagi ni,nak peram ayam lagi. Last2 ambik keputusan buat esok je,haha...

Tengah hari dah mula buat projek,ade yg pergi pasar. Ade yg wt acara potong memotong,aku jugak yg membuta.haha..Bakat aku cume dekat memanggang ayam je,tu la simpan tenaga untuk malam pulak. Bile semua dah settle,aku pun mula la operasi buat bara. Setengah jam jugak la baru api menyala,perghh lenguh tangan siut..

Ayam mula la di letak kat bara,4 round jugak la baru habis. Semua dah stanby dekat umah nak melantak,sampai je ayam tak pikir banyak dah. Terus je jalan kan tugas,dah semua terlentang sambil otak melayang2 ke tempat tidur.

P/s : Gambar dalam kamera budak2 ni,kalau ada nanti aku upload..

No comments: