Pages

Free advertising

Thursday, May 27, 2010

Buah


Abu, Bakar dan Ali telah terperangkap di dalam sebuat hutan. Dalam kekesatan mereka di dalam hutan, mereka telah terserempak dengan satu suku kaum yang sangat ganas. Ketua puak tu pun mengarahkan anak buahnya supaya membunuh ketiga lelaki itu untuk dijadikan santapan. Ketiga lelaki itu pun merayu dgn sepenuh hati supaya mereka dibebaskan.

Oleh kerana mereka merayu dengan bersungguh sunggguh, ketua puak itu pun setuju untuk melepaskan mereka dengan satu syarat. Syaratnya ialah mereka perlu mencari 10 biji buah dari jenis yang sama. " Ah.. ni simple punya kerja " bisik Abu kepada Bakar dan Ali.

Maka mereka pun berpecah ke dalam hutan untuk mencari buah buahan tersebut dengan diiringi oleh beberapa lelaki dari puak tersebut. Abu yang pertama sekali keluar dengan membawa 10 buah nenas. Kemudian berkata ketua puak kepada anak buahnya " Sumbatkan buah tersebut ke dalam punggungnya, kalau dia mengeluarkan bunyi, bunuh dia! ". Lalu buah nenas itu pun disumbatkan ke dalam punggung lelaki malang tersebut. Pada buah nenas yang kedua, lelaki itu pun menjerit dan dia pun dibunuh.

Kemudian Bakar pun muncul. Dia membawa 10 biji ciku bersamanya. Dia pun dikenakan tindakan yang sama. Oleh kerana buah ciku kecil, lelaki itu dapat bertahan sehingga buah ciku yang kelapan. Pada masa ini, tiba tiba lelaki tu ketawa. Maka dia pun dibunuh.

Apabila sudah mati, roh Abu pun berjumpa dengan roh Bakar " Kenapa kamu ketawa pada buah ciku yang kelapan? " tanya roh Abu. Jawab roh Bakar " Aku nampak Ali keluar dengan membawa buah durian ".

5 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

ahahahahaha...mak aii bw buah durian??blom msukkn dlm punggung konpem da mati. ;p

Reen said...

hhahaaha
pergh!
berlubang laa punggung jawab nye!
hahaha

GeNgKaPaK said...

sugar - cm pernah rasa je...hahaha

reen - ok ape..nnt berak sng..haha

Seorang hamba.. said...

hahahaha..gilo klakar!best gile lawak..terbaekkk..durian?hahahaha

GeNgKaPaK said...

aku baca pun xgelak...pelik cmne ko leh gelak...