Pages

Saturday, May 1, 2010

Patung


Di sebuah taman ada sepasang patung laki laki dan wanita, berdiri menghadap sesama sendiri selama berpuluh puluh tahun lamanya. Tanpa dapat melakukan apapun yang dikehendaki olehnya, jadi pada suatu hari.

Datang seekor si pari pari, dia merasa hiba dengan kedua patung tersebut. Yang hanya boleh berdiri dan saling memandang sesama sendiri, lalu si pari pari telah meminta izin dari si para para untuk menghidupkan patung tersebut.

Setelah mendapat keizinan dari si para para, maka si pari pari pun menyihir mereka menjadi hidup dan mengizinkan mereka melakukan apa apa sahaja yang mereka inginkan. Tanpa melengah lagi, masing masing sudah menahan lama kan.

" Bagaimana? " tanya patung laki laki.
" Jom kita lakukan " sahut patung wanita.

Mereka pun menghilang disebalik semak semak, tidak lama selepas itu terdengarlah jeritan kecil dan suara tawa yang bercampur girang. Jadi bila si pari pari mendengar semua itu, dia cukup bahagia kerana telah memberi peluang kepada patung patung tersebut melepaskan hajat yang sudah lama terbuku di dalam hati.

Tetapi hal ini tidak berlangsung lama, beberapa minit kemudian patung patung ni kembali keluar dari semak. Si pari pari hairan melihat mereka " Waktu kalian masih panjang, manfaatkanlah waktu kalian ini. Jangan terlalu gelojoh, tahu la dah berpuluh tahun mengidam ".

" Ini sudah bagus, waktu masih panjang lagi? " kata si pari pari jantan kepada pari pari betina dengan mengenyit kenyit mata tanda mahukan lagi.

Dengan hati yang gembira, mereka kembali semula ke semak.

" Jom kita sambung balik, aku tak puas lagi nih! " kata patung laki laki. " Sekarang giliran kau yang pegang burung merpati ni, biar aku pula yang berak dekat kepalanya. Selama kita jadi patung ni, slamber badak je bertenggek atas kita, siap ajak kawan kawan lagi tu " kata patung perempuan dengan mata merah menyala.

17 comments:

TUKANG KATA said...

HAHAHAHAHAHAA...kesengalan terserlah!

GeNgKaPaK said...

haha...mesti ko pk lain kan?o

ice♥ice said...

haha balas dendam upe nye...

GeNgKaPaK said...

sm jgk pk lain...haha

reen_sofee said...

hahahahah.
naseb bek tak pkir len!
huahuahua

GeNgKaPaK said...

jgn2...bahaye...haha

sophie said...

Haish..ngatkan wat ape..Sian burung merpati tu!

nanad said...

xsempat nk pk laen pon..<--ececeyh ..hahah

GeNgKaPaK said...

sophie- nsb burung merpati klo burung tiung..cmne la agaknye

nanad- xcy la aku...rs2 cm ko pk lain dr yg lain..haha

shey said...

hahahaha , sian burung tu :DD

GeNgKaPaK said...

igtkn nk jadi burung td..haha

sugar2 kapas strawberry said...

ahahahaha..sengal tul la cite ni ;)

Huda said...

hadoi.
deorang cam plak burung merpati yang mane satu kan?
hehehehee

GeNgKaPaK said...

sugar2 kapas strawberry- sengal lg tgn aku nk menaip name ko yg pnjg ni..haha

huda- dorg lm dh usha burung 2...tgu ms je nk terkam..haha

Kimmy said...

oh rupenye anda di mesir jugak ye.. weee~

GeNgKaPaK said...

shhh...jgn bising2...kantoi kang..haha

Kimmy said...

ha? kenapa pulak xleh kantoi? hehe..