Pages

Saturday, May 15, 2010

Surat Untuk Ayang


Dear ayang,

Bukan lah abang sayang kereta tu lebih dari ayang, tapi ayang kena faham kereta tu kereta bos. Nanti kalau hilang siapa nak ganti. Ayang, abang suruh kerja ayang tak nak. Ayang kata nak duduk rumah jaga anak, nak siapkan sarapan, nak kemas rumah tapi ayang tiap tiap hari bangun lewat. Pukul 12 malam baru masuk tidur, dok melayan cerita hindustan. Macam mana nak buat kerja rumah. Cuba lah ayang fikir, mana x abang tidur dalam kereta. Abang balik kerja lambat sikit, ayang dah kunci pintu. Bukannya abang pergi foya foya kan, abang pergi kerja.

Lagi satu, pasal pizza yang ayang mengidam tu. Ayang nak pizza yang di order dari jepun, mana lah abang ada duit nak order. Abang nak bagi apam balik yang jual dekat depan office abang ni ayang tak nak, ayang nak juga pizza dari jepun. Nasib baik abang tak belikan, kalau tak anak kedua kita tu mesti muka cam doremon. Tak nak la abang.

Pasal hadiah kan, abang dah belikan tapi abang sembunyi kan dekat dapur. Ayang yang tersalah buang, ingatkan sampah. Tu lah abang suruh kemas rumah, tu ayang kata rumah kita dah bersih tapi hadiah dengan sampah pun dah jadi serupa je. Hadiah tu mahal tau, abang beli untuk ayang. Sebenarnya, abang sayang ayang lebih dari kereta tu walaupun hantaran masa kita kahwin cuma rm80k. Ayang tak tahu berapa kali abang turun naik bank hendak buat loan rm80k tu, tapi demi ayang abang buat juga. Sebab masa tu ayang kalau makeup memang sebijik maya karin, tapi sejak ayang buat rebonding 3 tahun lepas. Setiap kali ayang makeup, abang akan terbayang muka pontianak dalam cerita televisyen. Bukan ayang tak cantik, tapi kening ayang tu pergi cukur buat apa. walaupun abang selalu cukur misai abang, tapi ayang tak payah la nak tiru abang cukur kening lak.

Pasal morning kiss tu, ayang bangun pun dah tengahari nak morning kiss macam mana. Dah la ayang, abang malas nak cerita. Tapi abang nak bagi tahu juga dekat sini, ayang tetap no 1 dalam hati abang. Nanti kalau naik bas tu baik baik. Ayang nak balik kampung abang izinkan, cuma jangan lupa kirim salam mak ayah dekat sana. Kalau ada gulai tempoyak ke, nanti jangan lupa bawa balik sikit. Kalau ada lembu terlepas ke, ayang tak payah la susah susah pergi kejar lembu tu. Biar je, nanti abang balik kampung abang kejar kan. Bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nanti, bukan setakat calar balar je. Silap silap boleh masuk hospital, abang kene tanduk takpe.

Jaga anak baik baik, jangan bagi diorang main dekat sungai musim musim banjir ni. Hendak dapat anak bukan senang, takut nanti ayang mengidam lagi pizza jepun lak lagi haru abang. Baik jaga je yang sudah ada tu, ayang pun jaga diri baik baik. Jangan sampai jatuh longkang lagi. Abang memang tak nak ketawa masa tu, tapi hendak buat macam mana. Ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang, dah la rambut ayang masa tu baru lepas rebonding. Memang abang kesian, tapi muka ayang lepas jatuh longkang tu tak leh abang nak bayangkan macam mana. Cuba tengok balik gambar tu, abang tangkap masa ayang tengah terbungkang dalam longkang.

Ok lah ayang, nanti lepas cuti sekolah kita jumpa lagi ye. Bye ayang


Love,
Abang

2 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

ahahhaha..eh2 ayang ni pon...
demand gler nk pizza dr jepun..hihi

GeNgKaPaK said...

sbb xde pizza dr uganda...haha