Pages

Sunday, May 30, 2010

Kasut Ketat


Seorang pengantin perempuan sedang disiapkan oleh mak andam. Malangnya, kasut untuk perkahwinannya telah hilang. Nasib baik adik perempuannya ada sepasang kasut dan meminjamkan kasut itu kepadanya. Macam mana pun kasut itu sempit dan tak berapa muat untuk dipakai oleh pengantin perempuan.

Sebab dah tak ada kasut lain, maka terpaksalah pengantin perempuan memakai kasut tersebut. Sepanjang majlis itu pengantin perempuan terpaksa menahan sakit, tapi dia masih dapat mengontrol kejelitaan di tengah majlis itu.

Sebaik tamat majlis bersanding, pengantin lelaki dan perempuan masuk ke dalam bilik tidur. Perkara pertama yang hendak dibuat oleh pengantin perempuan ialah menanggalkan kasut milik adiknya itu. Kakinya pedih tak tertahan.

Ketika itu keluarga lelaki dan perempuan berada tidak jauh dari bilik tidur mereka. Alangkah terperanjat mereka bila mendengar bunyi suara perempuan mendengus dan mengerang kesakitan dari bilik pengantin. Tiba tiba terdengar pengantin lelaki berkata " Osshh! Ketatnya! ".

Keluarga pengantin perempuan dengan bangga berkata kepada keluarga sebelah lelaki " Kan saya dah cakap, anak perempuan saya tu masih dara lagi ". Tak berapa lama kemudian terdengar pengantin perempuan menjerit kesakitan. Pengantin lelaki berkata " Akhirnya dapat juga cabut. Jangan takut sakit sikit je sayang ".

Kedua dua keluarga bertambah hairan bila terdengar pengantin lelaki berkata sedemikian rupa, mari cuba yang satu lagi. Yang ni abang rasa mesti lebih ketat. Jangan takut, kita buat perlahan lahan.

" Sayang, tahan ye ". Keluarga kedua belah pihak berpandangan kehairanan.

4 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

ahahaha..bila bc awk punyer lawak story sy gelak sorg2 dpn lappy..

btw inai kaki pmpn tu sgt cantik ;)

GeNgKaPaK said...

tp jgn smpi org lain tgk...tkt dorg ckp gila lak...hahaha

ikan emas said...

banyak jemputan kawin,

mesti senyum ingat lawak ni

GeNgKaPaK said...

cet..bajet nnt die kwen nk wt cmni la tu..haha