Pages

Saturday, May 22, 2010

Saksi


Di sebuah mahkamah, satu kes sedang di dengar dengan menghadirkan seorang saksi utama
seorang ibu tua. Peguamcara mendapat giliran pertama untuk bertanya beberapa soalan kepada saksi.

Peguamcara : Ibu Fatima, Ibu kenal siapa saya ?

Ibu Fatima : Ya, saya tahu benar siapa kamu, malah sejak kecil. Kamu suka berbohong dan mengata di bekalang kawan kawan kamu. Aku juga tahu kamu ada menyimpan perempuan simpanan di luar dan aku merasa amat kasihan dengan isterimu. Selain itu kamu suka bercakap besar, yang sama sekali tidak berasas dan benar.

Peguamcara tersebut terpegun, lain yang di tanya lain pula jawapan yang diterima. Untuk mengatasi kekejutannya, ia bertanya dengan selambanya.

Peguamcara : Ibu Fatima pasti juga mengenali Tuan Hadi, peguambela ini ?

Ibu Fatima : Oh ya, tentu saja. Bahkan ibunya dulu sering meninggalkannya bersamaku waktu ia masih kecil. Tidak jauh beza dengan kamu, Hadi juga mengecewakan. Dia pemalas, suka menggoda perempuan dan hidupnya seolah olah tanpa tujuan.

Habis sahaja Ibu Fatima berbicara, hakim memanggil peguamcara dan peguambela untuk menghampirinya " Jika kamu berdua menanyakan kepadanya, adakah dia kenal dengan aku. Kamu berdua akan aku masukkan ke dalam penjara kerana menghina pengadilan, faham? " kata hakim.

5 comments:

reen_sofee said...

ok yg neh aku tak faham.
betol ke ibu fatimah tuh kenal 3 of them??

GeNgKaPaK said...

knl je..sbb ibu fatimah 2 mak diorang...haha

Ochie~(^_^)v~ said...

salam bro>>>
hahaha 1stly memng tak paham gak certa ni..
tp bila dah bc beberp kali.. bru paham. adehhh..
awat la yg dorg nak soalsiasat ibu dorg tu? apa gak kes ni sbnrnya?

sugar2 kapas strawberry said...

ahahaha...hakim pon sama perangai gak ke?hihi

GeNgKaPaK said...

ochie- ko phm2 je la aku...suke wt cite bg org ssh nk phm..haha...mak die saksi la..bkn tertuduh..

suga2- hakim lg ganas..haha