Pages

Wednesday, May 26, 2010

Jom Bunuh Syaitan


Seorang lelaki berusia lima puluh tahun baru sahaja kematian isteri akibat penyakit kronik. Kemudian datang beberapa tawaran dari orang tertentu menawarkan beberepa perempuan untuk dijadikan isteri baru dan teman hidup barunya. Alasan mereka, beliau perlu berkahwin semula memandangkan anak anaknya sudah besar malah tinggal jauh di Bandar dan tiada orang yang akan menjaga makan, minum, sakit, pening si duda itu.

Setelah meminta tempoh dan berfikir sedalam dalamnya dia pun bersetuju untuk berkahwin.

Selepas memilih dan beberapa orang calon isteri yang ditawarkan oleh orang kampung, maka dia pun berkahwin dengan seorang perempuan yang agak muda berusia dalam lingkungan dua puluh lima tahun.

Selepas majlis pernikahan mereka pun hidup bersama seperti pengantin baru yang lain.

Isteri barunya sering ke surau pada setiap petang khamis mengikuti kuliah agama yang sering diadakan secara mingguan, dengan pensyarah jemputan yang diundang khas mengajar agama di kampung tersebut.

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau, si isteri menceritakan kepada suaminya apa yang di dengarnya dalam kuliah tersebut " Abang, abang nak tahu tak. Ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu / bersetubuh kan, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan ". Kata si suami " Ye ke sayang., tak apa malam ni malam Jumaat kan. Masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan, betul tak sayang ". Isteri hanya tersenyum panjang.

Selang dua hari kemudian, si isteri berkata " Bang, jom kita bunuh syaitan ". Si suami tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata lagi " bang, jom kita bunuh syaitan lagi nak tak bang ". " Elok juga tu, kita tunggu la malam ye sayang ".

Esoknya si isteri berkata lagi " bang, jom kita bunuh syaitan nak ". Si suami diam sambil mengangguk lemah.

Esoknya si isteri terus berkata " bang, jom kita bunuh syaitan ". Si suami tiba tiba marah " Ayang ni nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang ".

7 comments:

reen_sofee said...

hah!
tuh laa kawen ngan org muda lagik!
huhuhu
beria laa aku ingat ko nak bg tips cam ne nak bunuh syaitan
huish

Kimmy said...

bunuh dua2.. hahaha..

GeNgKaPaK said...

reen - tips die sng je...bc la al-quran selalu :P

kimmy - lg kejam 2..bini muda 2 beb..haha

sugar2 kapas strawberry said...

ahahahaa..penat suami dia.hihihihi

asal dia xbg suami dia minum tongkat ali eh?hak3

stingray said...

aku tiap2 hari bunuh syaitan haha

GeNgKaPaK said...

sugar2 - ali pny tongkat pun suami die dh telan..haha

sting - klo ko aku phm dh..haha

creativeheart said...

hahahhahaaaaa.....
lawak glr...