Pages

Free advertising

Sunday, April 25, 2010

Mertua vs Menantu


Bedah adalah seorang ibu, mempunyai 3 menantu dari ketiga tiga puterinya yang cantik cantik. Sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga tiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma puterinya sahaja.

Dia lalu memutuskan untuk menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu bermotor ke tengah laut, di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu dan terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa berfikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.

Esoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat kereta Nissan Livina terparking di depan rumah, dan sehelai kertas bertulis " Dari ibu mertuamu ".


Giliran menantu kedua pula yang diajak ke tengah laut, sekali lagi sang mertua pura pura terjatuh dan terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian dan dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.

Esoknya di depan rumah menantu kedua melihat terparking kereta Toyota Alphard, disertai sehelai kertas tercatat tulisan, " Dari ibu mertuamu ".


Ketika giliran menantu ketiga diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap cungap di dalam air.

Lalu dia berkata, " Rasakan kau! ", sambil berputar membawa perahunya ke darat. Esok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparking kereta Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, " Dari ayah mertuamu ".

7 comments:

bukan penggoda said...

hahahaha. bongek. bongek.

GeNgKaPaK said...

bongek adalh 1 kampung di n9..haha

jo said...

gua baru balik dari kampung bongek n9.

GeNgKaPaK said...

lu pn tau ke kg bongek?jarang org tau kg 2...lu org nogori ko?

bukan penggoda said...

miahahaha. gua bwu tau yg bongek tu name kg. lalala~

GeNgKaPaK said...

2 la ko...kena round 1 mesia lu...haha

bukan penggoda said...

erkkkk... oke. oke. nt sy dah round, sy gtau awk ye name2 kg yg plek. hihi.

bdw, name kg aku kg sg. BUNTU. hehe.