Pages

Sunday, April 11, 2010

Nenek vs Atok


Kisah ini berlaku ketika bila masing masing sudah lama membujang, sehinggakan pelbagai cara digunakan untuk menambat hati pasangan masing masing. Perkahwinan mereka juga telah disaksikan oleh pelbagai pihak, mungkin juga kerana tidak pernah kedengaran perkahwinan warga tua.

Setelah majlis semua selesai, kedua dua belah mempelai mula berpandangan antara satu sama lain. Adakah mereka tidak sabar menunggu malam menjelma?

Malam pertama : Nenek pakai baju nipis, atok x terkejut.

" Kenapa pula dengan orang tua ni,macam takde feel je bila tengok aku " bisik hati kecil si nenek. Tak apa lah, mungkin penat layan tetamu tadi belom habis lagi kot. " Aku akan buat yang terbaik lagi pada esok malam " hati kecil nenek cuma menenangkan keadaan. Pada keesokan malamnya..

Malam kedua : Nenek pakai miniskirt, atok slamber jer.

" Ni betol betol dah melampau orang tua ni " nenek sudah mula naik baran. Tapi di atas nasihat cucu saudaranya yang sudah 4 kali berkahwin, nenek menarik nafas lega. " Biasanya lelaki ni malam pertama dengan kedua dia malu malu kucing lagi " masih terngiang ngiang nasihat cucu saudaranya itu. Bila sudah terdengar dengkuhan atok, nenek lalu mencapai sebuah buku yang mengandungi cara cara terbaik melayan suami. Nenek terus membelek, cuba memahamkan ayat ayat yang telah di karang dalam buku keluaran Ah Chong Motors. Nenek tersenyum lebar, mungkin esok lah penamat segala galanya. Hari yang di tunggu tunggu telah tiba...

Malam ketiga : Nenek bogel, atok pun kata " APA PAKAI BAJU KEDUT KEDUT NI PERGI IRON DULU! ".

8 comments:

Fakhrur Razi said...

hahahaha
xle blah =.="

GeNgKaPaK said...

jgn blah dlu..haha

ice♥ice said...

hahahha..nenek y mgoda..auw :P

GeNgKaPaK said...

tergoda ai..haha

reen_sofee said...

hakhakhak.
penah baca ini crita.
hehehe

GeNgKaPaK said...

2 nenek lame...ni zaman moden pny..haha

TUKANG KATA said...

HAHAHA..sengal btol nenek moden ea..

GeNgKaPaK said...

2 la...agaknye nenek ni slalu g town kot..haha