Pages

Friday, April 23, 2010

Sup


Kejadian ini berlaku di antara seorang bos berbangsa cina dan pekerja nya berbangsa melayu..


Bos : Ajo, mali kita makan ?
Ajo : Okeh okeh jom, tempat mamak biasa ok bos ?

Bos : Aiyaa, hali hali makan mamak. Boring woo,hali ni kita makan kedai cina
Ajo : Mana boleh bos, haram

Bos : Aiya, tak pa. U order air saja.. Makan, lu singgah mamak tapau.. hah ?
Ajo: Ok bos


Sampai di kedai cina, bos ni pun order la sup babi ( pork soup). Bila sampai, baunya memang semerbak. Terliur jugak la si ajo ni, tapi hendak jaga hati bos punya pasal cakap je bau semerbak padehal bau macam bangkai je.

Sambil makan mereka bersembang, si ajo ni pulak memang tak tahan lapar sangat gamaknya. Tiba tiba dia mencapai sudu lalu mencedok di dalam mangkuk sup tersebut.


Bos : Oi ajo, itu sup babi maa. U mana boleh makan
Ajo : Tak pa, saya minum kuah saja


Jangan korang nak ikut perangai Ajo tu, haram tetap haram k

6 comments:

nanad said...

sengal punye ajo..hah

GeNgKaPaK said...

2 la namenye ajo..aka kojaq..haha

::cdot the dot:: said...

laaaaa.......apa ke halnya...

GeNgKaPaK said...

xde hal ape2 pn...

nasikputeh said...

ajo yang 'kurang ajo'

GeNgKaPaK said...

kasi tembak je itu ajo..haha