Pages

Free advertising

Thursday, April 22, 2010

3 Pesalah


Tiga lelaki, seorang ahli falsafah, seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap atas kesalahan mengendap itik buat projek…

Lalu hakim berkata " Kamu boleh menanyakan satu soalan kepada aku, kalau aku dapat menjawab. Kamu akan ditahan di penjara, tapi kalau aku tidak dapat menjawab. Kamu akan dibebaskan..


Ahli Falsafah mula berkata " Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates, jika Yang Arif berjaya membawanya. Saya rela dihukum "

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan, lalu buku itu diberikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan.
" Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif "
Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan


Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan " Cuba jawab 1253.254 - 45557 + (5454.25451) dalam masa 5 saat "
Sambil menekan kalkulator dengan pantas, hakim memberikan jawapannya. Dan ternyata tepat, lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan.


Giliran terakhir pergi kepada pelawak " Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya " kata si pelawak.
Apabila kerusi disediakan, pelawak itu duduk dan tiba tiba melepaskan kentut yang kuat. Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim " Yang Ariff, dari lubang mana kentut saya tadi keluar ? "

Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat di bawah punggung si pelawak tadi, hakim berkata " Kentut kamu keluar dari lubang yang ketiga dari sebelah kanan ini "

" Salah!!! " Sebenarnya kentut saya dari lubang punggungku ini "

Pelawak itu kemudian dibebaskan dengan jaminan hakim...


Jangan kentut dikerusi yang berlubang....

6 comments:

creativeheart said...

hahhahahahaaa.....
lawak glr...

zayani Halil said...

kahkahkahkah yang ni serius klakar...gelak hentak kaki..hahahah

GeNgKaPaK said...

creativeheart - jgn smpi kuar isi perut sudah..haha

yanie - kaki xpe jgn hentak pale..haha

Artzlizan said...

haha...gua suka ini story...haha

Azuan said...

sengal~ haha

GeNgKaPaK said...

tenkiu2..dtg lg k