Pages

Sunday, April 25, 2010

2 Gadis


Ada dua orang gadis yang cantik, salah satu dari mereka cara berfikirnya Matematik (M) dan yang satu lagi cara berfikirnya menggunakan Logik (L). Mereka berdua berjalan pulang melalui jalan yang gelap, dan jarak rumah mereka masih agak jauh. Setelah beberapa lama mereka berjalan, tiba tiba mereka perasan ada seseorang sedang mengekori mereka.


M : Awak perasan tak ada seorang lelaki yang sedang berjalan mengikuti kita kira kira sejak tiga puluh lapan minit yang lalu? Aku kuatir dia bermaksud jahat.

L : Itu hal yang Logik. Aku rasa dia nak merogol kita la.

M : Alamak, dengan kecepatan berjalan kita seperti ini, dalam waktu 15 minit dia akan berjaya tangkap kita. Adoh hai, apa yang harus kita buat ?

L : Hanya ada 1 cara logik yang harus kita lakukan, iaitu berjalan lebih cepat.

M : Itu tidak banyak membantu la, macam mana ni ?

L : Tentulah tidak membantu, logiknya kalau kita berjalan lebih cepat dia juga akan berjalan lebih cepat.

M : Jadi, apa yang harus kita lakukan ? Dengan kecepatan kita seperti ini dia akan berhasil menangkap kita dalam waktu dua minit setengah je lagi.

L : Hanya ada satu langkah Logik yang harus kita lakukan, kau ikut jalan kiri dan aku ikut jalan kanan.


Setelah kedua gadis itu berpisah, ternyata lelaki tadi mengikut langkah si gadis yang menggunakan logikal (L). Gadis matematik (M) tiba dirumah lebih dulu dan dia kuatir akan keselamatan kawannya.

Tidak berapa lama Gadis Logik (L) datang.


M : Syukur ya Allah.. Kawan aku tiba dengan selamat, eh maca mana cerita kau kena ikut oleh lelaki tadi ?

L : Yelah, setelah kita berpisah dia terus mengikuti aku.

M : Ya.. ya.. Tetapi apa yang terjadi kemudian dengan kau ?

L : Sesuai dengan logik aku, teruslah aku lari sekuat hati dan lelaki itu pun lari sekuat tenaga jugak.

M : Dan... dan..

L : Sesuai dengan logik, dia berjaya mendekati aku ditempat yang gelap.

M : Jadi... Apa yang kau lakukan ?

L : Hanya ada satu logik yang dapat aku lakukan, iaitu mengangkat kain aku tinggi tinggi sampai nampak seluar dalam.

M : Alamak, jadi apa yang dilakukan lelaki tadi ?

L : Sesuai dengan logik... Dia bukak tali pinggang, bukak zip dan londehkan seluarnya.

M : Alamak, jadi apa yang berlaku ?

L : Logik bukan, kalau gadis yang mengangkat kainnya larinya lebih cepat dari pada lelaki yang berlari sambil seluarnya terlondeh, langkah aku besar. Tapi dia macam orang yang masuk pertandingan lari dalam guni, so akhirnya aku terlepas dari lelaki itu.

M: Hmmm, memang logik.

11 comments:

sekamar rindu said...

salam..

cete yg best...dlm realiti sebenar mungkin tak berlaku..

zayani zidane said...

tak faham lah (-_-")
weh,buang lah verification ko ni..

TUKANG KATA said...

HAHAHAHA..

logic gak cite nih..

100 percent tepat..

amek kau..aku jadi dua2..HAHA

Azuan said...

gelak golek3 aku baca~

nanad said...

bijak bijak ... haha

GeNgKaPaK said...

sekamar rindu - leh je nk kasi berlaku

zayani zidane - ayat senang pn xphm ke?adoii

tukang kata - klo jd dua2 mau leh biul..

azuan - jgn ko gelak kuak lentang sudah

nanad - betol betol betol

zayani zidane said...

okeh,baru aku faham..hahahaha

GeNgKaPaK said...

byk mkn semut ko ni..haha

creativeheart said...

hahahhaaaa....
mmg logik

nadirah_nor said...

logikk...ahaha

GeNgKaPaK said...

klo dh logik pasni aweks2 sume wt skill cmni tau..haha