Pages

Free advertising

Tuesday, June 15, 2010

Isteri Menuntut Hak


Satu seminar diadakan oleh kumpulan wanita yang menuntut hak persamaan dengan suami masing masing. Beberapa orang dijemput berucap menceritakan pengalaman mereka.

" Saya memberi tahu suami, mulai sekarang saya nak abang masak untuk makan malam. Pada malam pertama saya tidak nampak apa apa. Malam kedua juga begitu. Akhirnya pada malam ketiga, saya melihat ada hidangan di atas meja ketika pulang dari pejabat " kata wanita pertama. Penonton bertepuk tangan dan bersorak tanda kemenangan.

Wanita kedua pula bangun dan menceritakan pengalamannya " Saya Linda. Selepas tiga tahun berumah tangga, saya akhirnya bosan kerana setiap hari perlu mengemas rumah sedangkan suami tidur. Saya bertegas meminta suami mengambil alih tugas itu atau kami mungkin bermasalah. Pada hari pertama dan kedua, suami saya berdegil. Hari ketiga barulah dia akur dan saya kini tidak lagi perlu mengemas rumah ". Sekali lagi dewan itu gemuruh dengan tepukan

" Saya Affa " kata wanita ketiga. " Saya juga bosan asyik membasuh pakaian setiap hari. Saya berkeras menolak tugas itu pada satu hari dan meminta suami pula membasuh " katanya. Penonton tetap bersemangat mendengar. " Pada hari pertama, saya tidak nampak apa apa perubahan. Hari kedua juga tidak nampak apa apa. Mujurlah hari ketiga saya mula nampak sikit dengan mata kiri, tapi mata kanan saya masih bengkak kena belasah dengan suami " katanya. Dewan itu tiba tiba sunyi dan penonton melopong.

10 comments:

'Athifah Markzzaki said...

ahahaha.. tak baik.. tak baik.. berkasar dengan isteri..

hais~

GeNgKaPaK said...

dh kire lembut pe..haha

amacam bowling?klo kalah jgn mimpi la nk fight ngn gua..haha

'Athifah Markzzaki said...

ahahaha.. sure la menang.. tengok status ym ar.. ahaha..

GeNgKaPaK said...

ampeh je...bg tau tarikh la..gua serang IBC...haha

jo said...

tu yang malas tu nak kawen....

GeNgKaPaK said...

relax sudah...cb lu cr laki cm gengkapak...of cos terjamin dunia akhirat..haha

'Athifah Markzzaki said...

Ahah!.. lepas exam derr..haha.. oh sungguh tak boleh blah dgn statement "cari laki cam geng kapak of cos terjamin dunia akhirat"..

ahaks!

GeNgKaPaK said...

nnt lu caling2 gua...haha....ala gua tau lu pn mau ckp bnd yg sma kan?haha

'Athifah Markzzaki said...

ceh, perasan~

XD

GeNgKaPaK said...

hahahaha...