Pages

Sunday, June 6, 2010

Lewat 4 Bulan


Di dalam sebuah taman, ada sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. Pada suatu malam si isteri memeluk leher suaminya dengan nada manja dan berkata " ayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kita kena pergi check dekat doktor ".

Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk tidak memberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gembira ini sehingga ianya benar benar pasti.

Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat tunggakkan dalam pembayaran bil elektrik rumah mereka. Pegawai TNB tu pun berkata " ini rumah En. Mahpus ker? ". " iya, saya ni isterinya. ada apa encik ".

Pegawai TNB tu pun berkata " Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah tak boleh tunggu ni, nanti bos saya marah ".

Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNB tu " APA ? Macam mana pulak encik tahu yang saya ni sebulan lewat? "

Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab " ala puan, ni kan zaman IT, semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online ".

Kata kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut " APA ? Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu? "

Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan " Relek puan, puan ni baru lewat sebulan, ada yang lagi teruk, lewat 5-6 bulan ".

Si isteri yang terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata, nanti saya bincang dengan suami saya. Lalu pegawai TNB tu pun beredar dari situ.

Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya, dia pun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke pejabat TNB yang berdekatan.

Dengan tanpa menghiraukan pegawai pegawai TNB yang ramai di situ, dia pun memekik dan berkata " Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nak heboh heboh ke dalam internet. Awak ni semua yang berkeluarga tak pernah lewat sebulan ke ? Bisness apa korang buat ni ? Nak kena saman ke? "

Lalu pegawai yang datang ke rumah si Mahphus ni berdiri dan mententeramkan keadaan " Sabar encik, sabar encik. Apa susah, kalau cik nak settlekan perkara ni, bayar je ".

Kata kata pegawai TNB tu membuatkan si mahphus naik berang " APA ? Nak bayar korang ? belah lahh ".

Lalu pegawai TNB tu pun cakap " Kalau macam tu, Kita terpaksa potong encik punya ........... "

Si Mahpus mencelah " Apa ? Potong ? Habis tu isteri saya di rumah nak pakai apa ?

Pegawai TNB tu pun cakap " Nampak gayanya, ISTERI ENCIK KENA PAKAI LILIN SAJE LAH ".

7 comments:

Izlyn said...

huhuuu....
misunderstanding rupenyer.
cehhhh wat malu yoooo

reen_sofee said...

hahahaha
gune lilin?
hahaha

GeNgKaPaK said...

lzlyn - tu la org ckp jgn nyampuk ckp org tua2..haha

reen - mgkn ko lebih phm kot sbb ko pmpuan...haha

creativeheart said...

hahahhaaaa.....
lawak2....
nk pecah perut nie

GeNgKaPaK said...

jgn...perut tu byk guna beb..haha

zayani zidane said...

bengong..hahaha

GeNgKaPaK said...

hahahhaa...