Pages

Tuesday, June 15, 2010

Hilang Burung


Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara banyak burung. Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa si pencuri sudah keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di perjumpaan mingguan di kampungnya.

" Siapa di sini yang ada burung? "
Seluruh penduduk laki laki segera berdiri.

Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu menambah
" Bukan itu maksud saya ".

Lalu di ajukan soalan yang lain.
" Maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung? "

Maka seluruh penduduk wanita berdiri. Kerana menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan muka merah padam dia menyambung
" Maaf, bukan itu maksud saya "

Sekali lagi dia cuba bertanya
" Maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya? "

Separuh penduduk wanita berdiri. Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi
" Maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung saya? "

Lalu, Isteri lelaki itu pun pun berdiri dan seorang wanita yang lain turut sama berdiri, maka kali ini merah padam pula muka si isteri, lelaki tua itu pun cabut lari
" Menyesal tanya " bisik hati kecilnya.

6 comments:

Kimmy said...

Hakhakhak.. adeh3~

"burung" punya pasal.. dah kantoi.. heh..

princeduyong said...

haha...kantoi

jo said...

err...
lucah..lucah...

reen_sofee said...

aku try tak nak paham cite neh!
ok?

bukan penggoda said...

bhahahahahaha. terhibur aku!

*erkkk.

GeNgKaPaK said...

kimmy - haha...jgn kantoi cm tu sudah

prince - tau xpa

jo - U ni beb

reen - boleh2...tp aku rs phm sorg2 lg bahaya...haha

penggoda - terhibur je ke?