Pages

Tuesday, April 5, 2011

Malang

Suatu hari, ayam dan lembu berdiskusi tentang perihal diri masing masing


Ayam : Manusia nie memang pentingkan diri sendiri !

Lembu : Kenapa kau kata macam tu ?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku !

Lembu : Hah! Buat apa pulak ?

Ayam : Aku ni bertelur hari hari. Aku cadang nak lah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku time aku dah nak mati nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari hari dia makan telur aku, macam mana aku nak dapat anak ?

Lembu : Alah! Kau punya masalah kecil je !

Ayam : Maksud kau ?

Lembu : Aku ni, kalau difikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK !

Ayam :%#@^#$@!

No comments: