Pages

Wednesday, April 6, 2011

Gunung Sahara

Pada suatu ketika, Basri mengajak Bustamin mengembara di Gunung Sahara.


Basri : Min, Gunung Sahara ni panas. Pandai pandai kau la bawa sesuatu yang boleh menyejukan kau dekat sana nanti, aku takut kau tak boleh tahan je dengan cuaca dekat sana yang begitu panas

Bustamin : Kau biar betul Ri, tak apa nanti aku fikirkan benda apa yang paling sesuai hendak bawa ke sana


Setelah sampai di Gunung Sahara
Basri dengan perasaan terkejutnya berkata


Basri : Apa pasal kau bawa pintu kereta ni, kau ingat kita nk pergi repair kereta ke dekat sana ?

Bustamin : Kau mana tau Ri, jangan main tuduh tuduh. Aku bawa pintu ni sebab kau juga yang suruh benda yang boleh menyejukan aku la

Basri : Habis tu kau nak buat apa dengan pintu kereta ni ?

Bustamin : Nanti bila panas, aku buka la pintu cermin kereta ni. Jadi masuk lah angin, tu pun kau tak boleh fikir ke

No comments: