Pages

Free advertising

Thursday, July 29, 2010

Bos Power ?

Disebabkan masalah pekerja pekerja yang agak kurang motivasi dan selalu cuai tambah pula dengan pemalas, bos baru ni decide nak ajar mereka sikit firstday dia dekat kompani tu. So, siapa siapa yang dia nampak paling pemalas, dia akan pecat on the spot. Memang malang tidak berbau, dia ternampak seorang pekerja yang sedang duduk menyandar dekat tepi dinding.

" Yang berbaju biru tu " dia menjerit. Jeritan kuat menyebabkan semua pekerja tersentak dan memandang kepada lelaki berkenaan. " Berapa gaji awak? " dia bertanya dengan nada yang agak keras. " Dalam RM800 " pekerja tu menjawab. Bos tu menjawab " Nah ambil ni Rm800, berambus dari sini. Kalau hendak duduk menyandar pergi kerja tempat lain ".

Pekerja tu ambil duit, lalu terus beredar macam tu je. Bos tadi memandang ke semua pekerja pekerjanya. Seperti yang mereka paham, siapa malas, sure kene pecat!

Merasakan pekerja pekerja memahami maksud kejadian tadi, bos itu merasa puas. Sebelum bos itu masuk semula ke dalam officenya, dia bertanya kepada salah seorang pekerja di situ " Mamat tadi tu kerja department mana? "

Jawab si pekerja " Owh, dia tu datang hantar pizza, tak kerja sini pun ".

5 comments:

'Athifah Markzzaki said...

heheh.. b@#$h jugak si bos tu.. boleh xkenal anak buah sendiri.. ;DD

p/s : kembali juga anda akhirnya.. =)

nanad said...

xpasal pasal burn 8ratuss..
hokhok..lawok.. ;D

GeNgKaPaK said...

kimmy - ckp bos br...cmtu la..
yeah..im back..

nanad - nsb bkn 8k

sugar2 kapas strawberry said...

ahahaha...alahai boss

GeNgKaPaK said...

alahai anak omak..