Pages

Friday, January 1, 2010

Hepi New Year..

Kalau tahun baru je,orang mesti akan tanya ape azam baru?Tapi orang jarang tanya,azam ko dah terlaksana ke?Dapat tak ape yg ko azam kan?Dalam hidup kite ni,tak sume benda yg kite nak kite akan dapat.Tapi perlukah azam tiap2 tahun berubah?Nape tak ambik je azam tahun yg lepas2 yg belom terlaksana tu bawak pada tahun ni?

Tu lah persoalannye,yg aku sendiri pun tak tau ape jawapannye.Aku ni,tiap2 tahun azam tak pernah yg banyak.Sebab aku ni tak suke merancang,rase2 nak buat aku terus buat.Tapi bagi mewarnai kehidupan kite yg selalu berazam ni,aku folo je la.Kang orang cakap aku tak berazam pulak..

Kat sini aku senarai pendek kan lah azam aku yg belom terlaksana lagi,ade la sikit2 azam baru..

1) Kena lulus tahun ni,dah lame sangat dah duduk sini.

Bile pikir2 balik 1 ni je kot azam aku,haha..Bukan ape,azam yg lain tu ade.Tapi kalau azam yg ni belom terlaksana,azam yg lain tu akan terkubur jugak.Baik aku tumpukan pada azam yg ni je..

Azam yg lain 2,kalau ade rezki la.Bile dah abis,aku leh balik malaysia.Cari kerja,kahwin,tolong family aku.Macam2 benda aku boleh buat..

P/s : Jangan terlalu banyak azam,sebab belom tentu 1 pun akan terlaksana.


Kite hanya merancang,Allah yg menentukan...

No comments: