Pages

Tuesday, December 29, 2009

Dugaan Hidup

Apa dah jadi 2x
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa nak jadi 2x
Kalau tak kahwin kau menyesal nanti
Apa dah jadi..

Mula-mula ku bercinta
Dengan Siti Zaharah
Yang ini aku tak berapa berkenan
Sebab dia kuat mentedarah..

Bercinta pulak dengan si Salmah
Dia mintak izin keluar pagi
Sampai malam tak balik rumah
Ku lepaskan sudah..

Apa dah jadi 2x
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa nak jadi 2x
Kalau tak kahwin kau menyesal nanti
Apa dah jadi..

Bercinta pula dengan
Anak pakcik Hamdan
Aku dengar suaranya kejap kecik kejap besar
Baru ku tahu rupanya makwe ku pondan..

Bercinta pula dengan si Yati
Hari ini aku berjanji sehidup semati
Besok pagi rupanya betul-betul dia mati
Hai sunyi lah sepi..

Apa dah jadi 2x
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa nak jadi 2x
Kalau tak kahwin kau menyesal nanti
Apa dah jadi..

Bercinta pulak dengan budak tanjung keling
Aku tengok dari belakang pingangnye ramping
Bila dia pusing
Ku tengok matanye juling..

Bercinta pula dengan budak tangkak
Yang ini pulak aku panggil dua tiga kali
Dia tak menyahut baru aku tahu rupanya
Makwe tu pekak
Pekak lah badak..

Apa dah jadi 2x
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa nak jadi 2x
Kalau tak kahwin kau menyesal nanti
Apa dah jadi..

Bercinta pulak dengan budak simpang renggam
Tapi sayang mak bapaknya tak suka
Dia kata tak nak menantu hitam legam..

Susah-susah sangat menikah je budak telok gadung
Yang hairannya aku menikah lima tahun
Tak dapat anak
Mak mertua aku saja yang asyik mengandung
Aku juga yang melopong..

Apa dah jadi 2x
Sampai sekarang tak kahwin lagi
Apa nak jadi 2x
Kalau tak kahwin kau menyesal nanti
Apa dah jadi..

Itu lah mak aku pesan
Apa pun rintangan apa pun halangan
Apa pun cabaran
SABAR LAH IJAL..


Tengah sabar la ni...

2 comments:

sambalgesekanaknogori said...

alahai..sobar lah yo...kan separuh daripada iman.

GeNgKaPaK said...

haha..mmg tgh saba pn ni...