Pages

Free advertising

Tuesday, October 27, 2009

Penat...Otak Serabut....Sumpah Orang...

Aku baru balik dari zaqazik,tempat di mana aku study.Nak ikutkan memang tak terniat pun nak pegi zaqazik,tapi disebabkan risaukan anak2 yg balik tanpa kawalan dari bonzer2 jadi aku temankan lah dorang.

Anak2 datang ke cairo ni sebab ade urusan,jadi aku bawak lah dorang pegi ke tempat yg telah dijanjikan.Lepas tu,dorang cakap nak jalan2 kat city star(shoping complex).Dalam 2 jam jugak la melepak kat sana,pas isyak je pakse la suh dorang balik.Kalau tak memang sampai ke subuh la jawabnye duduk kat situ,pompuan besa la kan bile bab2 shoping ni.

Jadi bile sampai di mauaf(perhentian) tempat untuk menuju ke zaqazik,aku mula terpikir.Tak kan la dorang ni nak balik sendiri je,kalau siang xpe la jugak.Disebabkan terlalu sayang kat anak2 ni,aku pun folo la balik zaqazik sekali.Dalam otak aku leh jugak pegi kuliah,buat la ape urusan yg patut.Setelah hantar anak2 selamat sampai ke pintu rumah,aku pun terpikir mana nak tido malam ni.Tak kan nak balik cairo,penat ooo....

Aku pun cal la matin,untuk tumpang bermalam.Aku kenal kan sikit la sape dak ni,aku kenal die hampir 5 tahun dah.Die ni budak singapore,die jugak adalah tokan terbesar cite2 ilmiah dekat zaqazik ni.Bile sampai je dekat umah matin ni,aku pun plan la dengan die nak pegi kuliah sama2.Keesokan harinye kami bertiga pegi ke kuliah,sorang lagi hj wa.Otai la kat zaqazik ni,die folo pun sebab nak tengok result exam die baru2 ni.

Bile sampai je di kuliah,macam besa la dengan otak serabut tengok arab.Lagi 1 pesanan,kalau korang nak pegi kuliah,tak payah la macho2 sangat.Confirm la sampai je kat kuliah,muke korang akan lg teruk dari bawab(penjaga rumah).Aku pun mula la buat urusan,tasdiq kuliah dan kisfun natijah(pandai2 la paham sendiri).Ni ade sedikit info yg aku dapat dari shuun(pendaftar) bagi pelajar2 tahun akhir,seperti di bawah ini :-

1- Limit bagi pelajar2 tahun akhir bagi tempoh pengajian masuk tahun yg ke 6,kena bawah dari 5 subjek untuk meneruskan pengajian ke tahun berikutnye.

2- Bagi yg dapat meneruskan pengajian seperti syarat2 di atas,korang kena bayar le200 bagi setiap subjek.

3- Bagi sesiapa yg ghoib(tak datang exam), masuk tahun yg ke 6.Korang akan bayar berganda pada tahun berikutnye,kalau tak paham jugak tanya la nanti.

Bile dah selesai semua urusan,aku pun pegi ke maktabah(perpustakaan) tuk beli kitab.Ada la 3 kitab,cuma 1 kitab je belum siap lagi.Dengan peluh yg mencurah2,kami pun bergerak balik.Tapi lega la sebab urusan dah setel,syukur.

Untuk memendek kan cite,sebab aku pun dah penat menaip ni.Aku gerak la balik cairo,bile sampai nye kat rumah.Aku tengok2,dload aku dorang tak bukak.2 boleh sabar lagi,virus pun boleh masuk pc aku ni.Dah la virus autorun ni xleh nak delete,nak tak nak kena setup pc balik.Memang haram jadah la pendrive sape yg g cucuk dekat pc aku ni,dah la ambik cite pastu siap tinggal virus lagi.Aku dapat tau la sape,pasni mintak maap la nak copy cite lagi dari aku.Aku haram kan cite yg ko ambik 2 sial,bodoh punye orang.Aku tinggal kan sehari je pc aku ni,dah macam2 hal.


P/s : Memang sial + gampang + bodoh bagi sape2 yg copy cite dari pc aku sambil tinggalkan virus ni...


Angin 1 badan...

No comments: