Pages

Thursday, July 16, 2009

Kuburnye pyong yang....

'Bola 1...bola 1...pangilan over'..ku kedengaran suara2 penjahat yg cuba menghancurkn negaraku...

'tentera kukuhkn benteng'...jerit sarjan senin...1 demi 1 kubu telah dimasuki tentera lawan...serangn pertama dgn mudah kami bentes ngn keras tapi bile masuk serangan kedua askar2 ku mula goyah....

Masuk ni dah 5 kali negaraku di serang hendap oleh pihak musuh...4 kali sebelum ni dgn mudah kami melawan....tapi kami lalai dgn kemenagan...tentera portugal dgn bantuan jerman nekad untuk serang hendap kali ke 5....dgn bantuan kedua2 negara tersebut kami mula goyah...tp dgn nekad satria yg ada kami terus mempertahan kn negara tercinta...

Tembakan bertubi2 di tujukan kepada kami...atas..bawah..kanan..kiri...suma telah di kepung oleh pihak musuh...

'tuan...tentera kita dah ramai mati...ape kite perlu lakukan...'sarjan senin berlari kepadaku dgn muka yg panik...

'2 la...tadi dorg ni tdo banyak sgt...kan dah xlarat nk perang...'nadaku yg keluh kesah menjawab...

Serangan terus menganas...kami kehabisan peluru....memandangkn dengan keazaman yg ada kami gunakn segala peralatan yg ada tuk mempertahankn negara...ada yg guna keris...parang...kapak...yg bawak sumpit pn ada...2 tidak penting...cuma sekarang misi kami tuk jatuhkan pihak musuh...........

Kedebabom..........negaraku musnah juga....ramai yg telah mati...tapi aku sempat selamatkn diri...lari dari negara yg telah musnah....

Dengan tekad dan keazaman yg kuat.....aku telah menubuhkn negara yg lain tuk membalas dendam diatas kehancuran pyong yang...


tuan mejar.....

6 comments:

langkasuke said...

lepas ni negara asia mana lagi yg lu nak ikut??

pipiyapong said...

otaknye ... berangan saje !

moon-era said...

dahsyat post baba -D

GeNgKaPaK said...

langkasuka...haha...gua main asia je...benua lain xbest...wakaka

pipiyapong....2 cite tol2 la..rialiti maaa

moon-era...lom dasyat sgt lg 2..haha

FdausAmad said...

Gua rasa macam nak campak lu pegi Zimbabwe saja..

GeNgKaPaK said...

xde yg jauh lg ke?muahaha