Pages

Saturday, July 11, 2009

Bawak anak2 ke jalan yg benar II...

Hari ke 3 (7 julai 2009)


Pait bangun la...dah kol bapo ni...copek ckt..'kejut paid suh copek ckt'....last2 pas zohor gak kami gerak....destinasi kali ni ke giza....besa la mesir ni kn terkenal ngn piramid...sbb ape nk g mesir...sbb nk tgk piramid....cb la ziarah makam ulamak ke...(dorg ni tol la...huhu)


Kami mula gerak ke ramsis pastu langsung naik metro ke giza...jumpa la ngn sorang arab ni..tunjuk cara2 nk gi ke sana...padehal ana memang dah tau..cuma nk jaga hati arab 2...dgr je la...smpai di giza hampir kol 4 ptg...tp sebelum masuk siap bertengkar lg ngn arab...ye la anak2 ni mana ada lagi kernih(kad pelajar)...jd dorg kena harg pelncong besa...tp dengan gunakan kebijaksanaan baba dorg ni...dpt la guna harga student....


Korang ni nak beli barang ke nk jalan2?..'tegas ana pada anak2'.....pantang nmpak orang jual barang sikit...terus je nak beli...tapi best gak bawak pait ni...ana releks je...pait je yg handle dak2 ni...haha....tp ana sempat bawak dorg g 2 piramid je....7 lagi malas nk bawak sebab jauh2 n paneh gilo....bila abis je kami terus gerak ke awal abbas....sebab dorang dah janji nak jumpa dengan kak angkat dorang...

Perut pn dah lapar...kami terus pekena hadramaut....setengah ayam ana sental...dah lapar pny pasal....baba bawak ktorang g usha2 kasut...'pujuk anak2 ngn sore yg mnja'....bawak la dorang bersama akak dorg tu dgn sore kawan(pak asan)....smbil tgu dorg beli kasut kami sempat melantak burger ayam...muahha...bila sume setel kami balik umah n terus membuto...


Hari ke 4 (8 julai 2009)



Hari ni ana sorang2 bawak dorang g shoping...sebab kwn2 lain sume ade hal...dalam hati pikir dah...abis la kali ni...kami terus gerak ke husain...tempat shoping paling femes kt mesir ni...kiranye sume mampu beli la...


Azan zohor dah kumandang...ana suh anak2 sume g solat lu...lps solat ana ziarah makam saidina husain(cucu rasulullah s.a.w)....bila suma dah setel kami mulalah membuang duit...nak sebut satu2 memang banyak dorg beli...bila sume duit dah kering baru la teringat nak balik umah...otw balik umah kami sempat jumpa sepupu salah sorang dari anak2...tp ana xjoin pn dorg makan...bukan malu tapi bagi peluang la tuk dorang mesra2...ahakss

Bilo ko nak balik ni?..'pak asan cal'...sebab pak asan dah janji nak masak kan dorang rendang....bila sampai je kat umah kami terus serbu masakan pak asan...padehal dak2 ni baru je melantak tadi...kuat tol makan...huhu...bila perut sume dah memboyot kami pun membuto...


Hari terakhir (9 julai 2009)

Hari ni anak2 sume berangkat balik ke zakzik....kami mula la gi ke 'abud(cm puduraya la)....ramai tol orang ari ni...tapi ana dah tempah 1 keta tuk bawak dorang balik...keta pejot putih no 1434...siap ambik no keta 2...takut gak jadi apa2 kt budak2 ni...

Selesai sudah perjalanan ke jalan yg benar yg dibawa oleh baba dorang yg baik ni...hahha....kenangan ngn dorang xdapat ana lupa kan...moga hubungan kami kekal sampai bila2...aminn


baba yg baik.....

8 comments:

ucu cun said...

haha...
lawak la cter2 baba nie..
ktorg pom xcter detail2 taw..
hehe..
pe2 pom baba mmg bez la trip kali nie..
nnt nk g cairo ag ktorg carik baba k..
^_^

keyri said...

amin2..
biar la sy aminkn gak doa baba tue ek..
even baba xknl sy, tp sy knl je baba..
hehe..
jga anak2 baba tue leklok ek..
salam..

GeNgKaPaK said...

haha...2 lom detail sgt lg 2...klo tol2 1blog pn xcukup...haha
nk suh baba bwk kena dtg b4 baba blk mesia la...huhu
aminn...toce2...rs cm knl je keyri ni...menantu ku kah?haha

ucu cun said...

yola baba..
bakal menantu la tue..
lalalalalala...

anne raaz said...

waaa...nk ikut jalan-jalan jugak..

GeNgKaPaK said...

ucu...wah bakal ek...bkn ape sng la klo dh knl...klo jd ape2 sng nk balun...haha

anne...leh je nk folo...meh dtg cni ek..

lily_lavender said...

huhuhu...baba baik bangat...
hahah...adoi..memg cam baba r...

klu balik leh jadi baba den x??
hahaahah ..nak jejelan gokk niii

GeNgKaPaK said...

leh je jd anak...tp sngup ke?haha