Pages

Saturday, February 20, 2010

MB Datang Ziarah

19/2/2010 - Ketibaan MB noghori den,datang ziarah anak2 eh kek sini. Den sebona eh masuk ni 2 kali dah sompek jumpo MB kek cni,yo la kek malaysia lom tontu dapek jumpo kan. Jadi den pun ambik la maso ni tuk tengok dari dokek,beso kek telivisen yo..

Majlis berlangsung kek umah noghori,den datang 5 hari awal tuk nolong kawan2 sediokan persiapan. Banyak gak la kojo yg den buek,dari dopan bawak kek belakang. Tapi kojo 5 minit yo,membuto eh 5 jam..haha

Pak asan suh nolong dio masak,tapi bukan nolong sajo doh. Kot den nak cito satu persatu,wartawan yg datang ari tu takdo kojo lak kn. Jadi kalau nak tau selanjut eh,baco la surat khabar yo. Dalam bito pun tak silap ado gak cito eh,tapi ghoman den takdo la. Bukan apo,kot wartawan 2 tomu ghamah den ko,tangkap gamba den ko,takut sodeh lak mak den nengok tang malaysia nanti.

Apo pun,meriah jugak la. Walaupun ponek angkek barang pindah umah pun tak abih laei,tambah pulak ponek kojo MB nk datang. Apo pun timo kasih la kek MB ngn rombongan yg datang jonguk kek sini..


P/s : Kalau tak paham bahasa kat atas tu,cari dalam kamus dewi bahasa negeri sembilan jilit ke 9..

No comments: