Pages

Wednesday, May 4, 2011

Ayam oh Ayam

Dalam sebuah perkampungan, ada seorang pak cik yang bekerja sebagai penternak ayam. Bermacam macam jenis ayam ada, ayam jantan, betina, bertelur, jantan bertelur, katik, tidak katik, ibu ayam dan juga bapak ayam.

Nak dijadikan cerita, seekor ayam jantan tua telah berkuasa di situ. Ketua semua ayam ayam, awek dia jangan cakap la, memang ramai sampai mencecah 25 ekor. Tak padan dengan usia.

Suatu hari pak cik tersebut membawa balik ayam jantan yang baru, yang lagi hensem, lagi smart dan bertenaga. Sebab khuatir ayam jantan tua tersebut dah tak mampu nak layan semua ayam betina, jadi si ayam jantan tua ni pun cemburu. Lalu mencabar ayam jantan muda datang bertarung dengannya " Oi ayam muda, jangan harap kau boleh ganti tempat aku tahu ".

Ayam jantan muda terasa tercabar dengan kata kata ayam jantan tua itu " Tak guna, dah tua tua dok cabar cabar lagi ". Ayam jantan tua menyambung kata katanya semula " Oi ayam muda, esok pagi kita adakan race. Siapa menang dia akan dapat kuasai ladang ni dan betina betina ni semua dia yang punya. Apa macam? ". Ayam jantan muda berlagak sombong. " Tak apa kau ayam tua, dengan otot otot aku yang kuat ni, boleh kalahkan kau la ayam tua kedut tak ada gigi "

Pada keesokan paginya, ayam jantan tua memberi taklimat tentang perlumbaan tersebut. " Peraturan dia senang je, aku kene duduk depan kau sebab aku ni dah tua. Setuju? ". Ayam muda mengangguk. " Lagi satu, aku kena duduk 5 meter depan kau. Setuju? ". Ayam muda mengangguk lagi tanda setuju.

Ayam muda berlari dengan lajunya mengejar ayam tua tersebut, tiba tiba terdengar bunyi tembakan. " POOOooMMM!!!! ". Ayam jantan muda terkulai nyawa nyawa ikan. " Sial punya ayam jantan, tak boleh diharap. Kenapa semua ayam jantan aku beli homoseksual? "

3 comments:

budak ice said...

hahahha...keji betol ayam jantan tua tuuuh..taktik kotorrr! hahha ~

GeNgKaPaK said...

2 la xde ayam yg leh ganti die

Anonymous said...

kebijaksanaan org tua2.huh~